COVID-19: Show Rental tegen corona!

Show Rental ontzorgt! Juist nu…

In tijden van onzekerheid, voorzichtigheid en, helaas in sommige situaties, angst en verdriet, proberen wij toch positief te blijven en naar de toekomst te kijken. Stilstand is achteruitgang en dat is wat we als land vooral niet moeten doen. We zullen in de toekomst rekening moeten houden dat de ‘normale gang van zaken’ compleet veranderd. Wellicht zullen we voor een lange periode de anderhalvemeter-maatregel moeten aanhouden maar misschien wordt er wel een antivirus ontwikkeld. In beide situaties moeten we allemaal na gaan denken hoe we de toekomst in gaan richten. Zelfs met een antivirus is de kans op een nieuwe uitbraak aanwezig en kunnen we beter voorkomen dan genezen. 

 

Door na te denken over de toekomst willen wij ons steentje bijdragen. Wij zijn gericht op samenwerken en de gezondheid van onze medewerkers en klanten/leveranciers vinden wij van groot belang. Wij beseffen ook dat wij in een omgeving zitten waarbij veel aandachtspunten om de hoek komen kijken. Hoe gaan we een evenement op een veilige wijze verzorgen? Hoe geven we onze sprekers de microfoons? Hoe bouwen wij een set-up met meerdere personen? Met dit document willen we laten zien wat wij gaan doen om de corona tegen te gaan en uw evenement toch door te kunnen laten gaan op de vertrouwde manier die u van ons gewend bent… maar dan een tikkeltje anders!

 

Richtlijnen RIVM (25/05/2020)

Gezondheidsadviezen voor iedereen

  • Was uw handen

  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog

  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg

  • Schud geen handen

  • Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen

  • Blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis indien mogelijk en ga alleen naar buiten als dat nodig is

  • Heeft u verkoudheidsklachten? Blijft thuis en ziek uit. Na 24 uur geen klachten mag u weer naar buiten

  • Risicogroepen (mensen van 70 jaar en ouder en/of met een kwetsbare gezondheid). Blijf thuis en wees voorzichtig met ieder contact. Voorkeur contact via de telefoon en/of andere manieren

 

Specifieke richtlijnen voor de evenementenbranche

  • Alle evenementen met een vergunnings- en meldplicht zijn verboden tot 1 september

  • Alle andere samenkomsten zijn vanaf 1 juni weer toegankelijk met een maximaal bezoekersaantal van 30 personen, exclusief personeel. Hier moet 1,5 meter afstand tot elkaar worden gehouden.

  • Bezoekers moeten vooraf reserveren en er dient een checkgesprek vooraf plaats te vinden

  • Mogelijkerwijs wordt vanaf 1 juli het bezoekersaantal opgeschaald naar maximaal 100 personen

Voorbereidingen op ons kantoor

Uiteraard zijn wij gewoon te bereiken op ons vaste nummer. We werken allemaal, zoveel mogelijk, thuis maar bereikbaar zijn we altijd. Onze accountmanagers hebben vanuit huis de middelen om uw vragen te beantwoorden en offertes op te stellen.

Waar zijn we dan vooral mee bezig?
Innovatie natuurlijk! Ook wij spelen in op de markt en hebben ons aangesloten in de online-wereld. We gaan uiteraard wel hier iets verder op in. We zorgen voor de juiste verlichting, de gewenste microfoons en de bijbehorende video-content. We zijn gewoon live..maar dan online!

 

In de voorbereiding houden we met alle richtlijnen rekening en passen wij de offertes aan op de huidige situatie. 1 zware speaker tillen met 2 personen? Dat gaat helaas niet meer.
Met zijn drieën in de auto? Ook dat is helaas niet meer mogelijk. Uw evenement door laten gaan? Natuurlijk! Wij denken graag mee naar alle mogelijkheden om het zowel op een verstandige maar ook financieel aantrekkelijke manier door te kunnen laten gaan.

Voorbereidingen op ons magazijn

Ons magazijn is het hart van ons bedrijf. Hier treffen wij alle voorbereidingen voor we naar uw locatie komen. We zetten de spullen klaar, laden en lossen deze in de busjes of bakwagens en plegen ons onderhoud. Al deze taken blijven vooralsnog doorgaan maar dan met de benodigde maatregelen. We desinfecteren onze apparatuur maar ook de omgeving wanneer deze in aanraking is gekomen met iemand van ons. We hebben plekken gecreëerd waar apparatuur neergezet kan worden die na afloop moet worden gedesinfecteerd. Zo houden wij de corona buiten ons magazijn!

Logistiek

Wij rijden met bussen, bakwagens en personenauto’s. Om de gezondheid van ons personeel te waarborgen en de richtlijnen van de RIVM na te komen hebben wij enkele voorzorgsmaatregelen genomen:

  • wij laden enkel nog maar 1 laag zodat 1 persoon het voertuig zelfstandig kan laden en/of lossen (wij stapelen dus geen kisten meer op elkaar om ruimte te besparen)

  • wij houden, uiteraard, rekening met het gewicht van het voertuig en zullen meerdere voertuigen inzetten mocht dit nodig zijn

  • Wij desinfecteren het voertuig na gebruik (“even de auto wegzetten” kan dus alleen de toegewezen chauffeur)

  • Het voertuig word door 1 persoon bereden, er rijden geen passagiers mee

  • Het personeel zal dus apart met de auto, openbaar vervoer of fiets komen

 

Op- en afbouw

Show Rental staat onder haar personeel, freelance-bestand en vaste klanten kring bekend om rekening te houden met de werktijden van haar collega’s. Wij werken graag in teams zodat er altijd een frisse ploeg staat om de taken uit te voeren. De corona maatregelen laten het niet toe om een aparte op- en/of afbouwploeg te sturen dus we komen er niet onderuit dat we proberen het project door 1 team uit te voeren. Wij letten hier uiteraard op de tijden, ter bescherming van ons personeel en de voortang van uw project. We proberen, uiteraard in goed overleg, een dag eerder op te bouwen of een dag later af te bouwen.

Tijdens de op- en afbouw zullen we de nodige maatregelen treffen. We houden de anderhalve-regelmaatregel in acht en zullen diverse persoonlijke beschermingsmiddelen meebrengen. Dit kunnen handschoenen, gezichtsbedekking (wanneer dit nodig blijkt) en desinfecteermiddel zijn. Tijdens het project zal er een aanspreek punt zijn die hier ook op aanstuurt.

Wij zullen afstand houden van u, de sprekers, de medewerkers van de locatie en wie er ook betrokken is bij het project. Handen schudden zit er helaas niet bij, hoe sociaal we ook zijn. Het zal in de toekomst allemaal even anders zijn maar de bedoelingen blijven hetzelfde! Uiteraard bespreken we in het voortraject hoe we uw project aanpakken.

Technische ondersteuning

Onze collega’s zijn echte ontzorgers! Dit zullen wij in de toekomst dan ook blijven doen en uw livestream van begin tot eind tot een succes maken. Voor een livestream kunt u dezelfde setting verwachten: geluidstechnicus, videotechnicus en een lichttechnicus.
Echter, mocht dit gewenst zijn, zetten we een aparte technicus in voor het schakelen van onze dome-camera’s.

We proberen wel onze show-ploeg zo compact mogelijk te houden. Mochten we het met 2 of 3 man afkunnen geeft dit ook onze voorkeur om interne besmetting bij ons ook voor te zijn!

 

Show Rental ontzorgt! Juist nu…

Wij specialiseren ons voortdurend, dat is nu ook niet anders.
Op het gebied van congrestechniek zijn wij als een vis in het water.
Livestream? natuurlijk doen wij dat! De investeringen zijn hiervoor al gedaan. We investeren in onze persoonlijke ontwikkeling net als in de ontwikkeling van ons aanbod qua apparatuur.

Heeft u speciale wensen, bespreek deze met ons en wij kijken graag wat we voor u kunnen betekenen.

We wensen u allemaal veel gezondheid toe en dat we met een positieve blik de toekomst in mogen gaan. Het leven is te kort om stil te staan, laten we er iets moois van maken!

Show Rental Hilversum

1e Loswal 22

1216 BE HILVERSUM

+31(0)35 6212340

info@show-rental.nl

Bank:    NL62 RABO 0177 4357 04
KVK:      65146727
BTW:    NL855998349B01

Op werkdagen 09:00 - 17:00 geopend. 

(Voorkom teleurstelling, neem voor bezoek graag even contact op)

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Google Places - White Circle

© 2020 Show Rental