Een congres, maar dan volledig online: e-Congres!

Iedereen blijft thuis, ook de sprekers.

Quarantaine? Lockdown? Jouw online congres gaat altijd door!

Een Zoom/Teams-meeting is te saai maar een online event vanuit een studio te duur of niet mogelijk? Dan is een e-congres de oplossing.

Het e-congres is ook perfect als back-up plan voor je live, hybride of online event. Een e-congres kan altijd doorgaan

Vanuit onze online regie in Hilversum verzorgen en modereren we jouw evenement.



Zo maken we van jouw meeting een online event

Door gebruik te maken van verschillende technieken die we ook inzetten bij online evenementen, kunnen we ervoor zorgen dat jouw online congres meer is dan een verzameling webcams.

We openen bijvoorbeeld met een filmpje wat wordt gestart vanuit de online regie in Hilversum. Dan schakelen we naar de dagvoorzitter die het online congres opent en het programma doorneemt. Tijdens de online Keynotes, panelgesprekken of interviews kunnen mensen op verschillende manieren deelnemen. Afhankelijk van het platform kunnen ze stemmen op stellingen. De dagvoorzitter legt deze uitslagen dan voor aan de experts aan tafel. Of er kunnen vragen worden gesteld via Q&A. Of deelnemers stellen de vragen direct live via de webcam.

Tijdens de breakout-sessies delen we vanuit de regie iedereen in groepen in. Deze krijgen dan 10 of 20 minuten om een probleem of stelling te bespreken. Bij terugkomst in het plenaire deel kunnen de teamcaptains hun oplossingen of standpunten delen met de rest. Zo wordt een online congres vaak nog interactieve dan een ouderwets offline congres.

De dagvoorzitter sluit de dag af en enkele minuten later is het evenement online terug te kijken voor mensen die het gemist hebben.



Wat zijn de voordelen?

  • Iedereen blijft thuis, dus geen vervoersbewegingen (ook duurzaam)

  • Geen kosten voor een locatie of camera’s & verlichting

  • Het evenement kan altijd doorgaan, ook bij lockdown of bij een quarantaine van een spreker

  • Kosten-efficient: je betaald een vaste fee voor voorbereiding in begeleiding, niet voor technische middelen.



Mooie woorden


''Gek om er totaal geen controle meer over te hebben zodra het live is.

Gelukkig kun je dit volledig overlaten aan Show Rental. On to the next. Thanks iedereen!''

- Soraya Fernand, Eventmanager @ DUO


''Het online event was een groot succes. De evaluatie van de sessies-faciliteiten was 4,5 van de 5 sterren. Mooi resultaat. 'Voor het eerst geen technische problemen' verzuchtte mijn collega tevreden 😊''​

- Margriet Dekker, Eventmanager @ IFFI


Meer weten? Klik hier voor ons contactformulier


Of bel: +31(0)35-6212340 / mail naar: info@show-rental.nl

Show Rental | Audiovisuele Ontzorging

1e Loswal 22

1216 BE HILVERSUM

+31(0)35 6212340

info@show-rental.nl

Bank:    NL62 RABO 0177 4357 04
KVK:      65146727
BTW:    NL855998349B01

Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:00 

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Google Places - White Circle

© 2020 Show Rental

Show Rental logo.png